Uygun ERP yazılımını seçmek
Doğru ürünü ve doğru satıcıyı seçmek, kuruluşunuzun ihtiyaçlarını yakından anlamaya ve rakip sistemleri yan yana uygun şekilde değerlendirmeye dayanır.
İşte size daha akıllı bir karar vermenize yardımcı olabilecek göz önünde bulundurulacak şeyler:
Doğrudan bir rakipten arayarak veya işbirliği yapma olasılığınızın olmadığını fark ederek, kendinize benzer hedefleri olan ve aşağıdaki gibi soruları cevaplayabilen bir referansla konuşmak yararlı olabilir:
Hangi sözler tutuldu?
Hangi vaatler yerine getirilmedi?
Satıcı / ürün hakkında sizi şaşırtan ne oldu?
Ürün size söyleneni yapıyor mu?
İhtiyacınız olmayan modüller / araçlar için para mı ödüyorsunuz?
Ek masraflar ya da sürpriz maliyetler var mıydı?
Daha önce ne gibi hatalar yaptınız?
Doğru ürünü ve doğru satıcıyı seçmek, kuruluşunuzun ihtiyaçlarını yakından anlamaya ve rakip sistemleri yan yana uygun şekilde değerlendirmeye dayanır.
İşte size daha akıllı bir karar vermenize yardımcı olabilecek göz önünde bulundurulacak şeyler:
Hedefler ve Gereksinimler
Tam olarak neden bir ERP sistemi ile ilgileniyorsunuz? Çözmeye çalıştığınız problem nedir?
Çok özel hedeflerin ana hatlarını belirlemek, ERP yazılımının satın almak için karşılaması gereken dar gereksinimleri belirlemenize yardımcı olacaktır. Satıcı pazarlamasından etkilenmekten kaçınmak için, seçenekleri araştırmaya başlamadan önce ihtiyaçlarınızı listelemeyi düşünebilirsiniz.
Demo
Yazılım sunumlarını görmeye hazırsınız.
Demo sırasında görmeyi beklediğiniz belirli işlevleri, iş akışlarını veya özellikleri gösteren bir demo scripti sunmak isteyebilirsiniz. Demoyu hassasiyetle yönlendirmek zaman kazandıracak ve yazılımın hedeflerinizi karşılayıp karşılamadığını daha iyi belirlemenize yardımcı olur.
Demo sırasında görmeyi beklediğiniz belirli işlevleri, iş akışlarını veya özellikleri gösteren bir demo scripti sunmak isteyebilirsiniz. Demoyu hassasiyetle yönlendirmek zaman kazandıracak ve yazılımın hedeflerinizi karşılayıp karşılamadığını daha iyi belirlemenize yardımcı olur.
Referansları Kontrol Etme
Doğrudan bir rakipten arayarak veya işbirliği yapma olasılığınızın olmadığını fark ederek, kendinize benzer hedefleri olan ve aşağıdaki gibi soruları cevaplayabilen bir referansla konuşmak yararlı olabilir:
Hangi sözler tutuldu?
Hangi vaatler yerine getirilmedi?
Satıcı / ürün hakkında sizi şaşırtan ne oldu?
Ürün size söyleneni yapıyor mu?
İhtiyacınız olmayan modüller / araçlar için para mı ödüyorsunuz?
Ek masraflar ya da sürpriz maliyetler var mıydı?
Daha önce ne gibi hatalar yaptınız?