ERP Forum Üye Ol

Neden Müşteri İlişkileri Yönetimi?


  • Derecelendirme: 0/5 - 0 oy


Bu Konu Toplamda 3079 Kez Görüntülendi.

25.03.2019, 13:00 #1
Ramazan Moderatör
*****
Neden Müşteri İlişkileri Yönetimi?

Müşteriyi nasıl henüz Çok hoşnut edebiliriz düşüncesi ile yola çıkan şirketlerin çalışma şekillerinde,davet merkezlerinde ve hem de İdare tarzlarında farklılaşmalar Mecbur hale gelebilir.Gelişen rekabet ortamında hizmet veren firmalar,müşterinin ihtiyaçlarını, müşteriden Evvel görmeli ve çözümünü sunmalıdır.Örnek verecek olursak bir semt bakkalı bütün semt sakinlerini tanır,neleri aldıklarını ve bakkala ne vakit geldiklerini bilir.alıcı bir müddet bakkala uğramazsa,yokluğunu sezer,müşteriyi gördüğü vakit bakkala gelmemesinin sebebini sorar.şayet alıcı her akşam evine ekmek alıyorsa bakkala geldiğinde ekmeğini ayrılmış olarak bulur.Bakkal müşterisi hastalandığında geçmiş olsun der ve bayramlarda ziyaretine gider.alıcı ile bakkal birbirine bağlıdır.Burada oluşan bakkal-müşteri ilişkisi,CRM'in amacıdır...


CRM, çok-girişimli, çok-sıralı talep zincirlerinin tüm elemanlarını kaynak zincirine bağlar ve gelir ile müşteri servislerini maximize etmek için gelişmiş planlama teknikleri kullanır.


CRM’in özelliklerine gelince:

1.      Bütün müşteri değer halkalarına dağılan bütünleşik çözümler
2.      Gelişmiş planlama ve tahmin araçları,
3.      İşbirlikçi ticaret proseslerini destekler,
4.      Kaynak zincirine dikişsiz ilişki kurmayı sağlar,
5.      Ticari islem yönetim yetenekleri sağlar,
6.      Fiziksel olarak tatmin etme ve yerine getirebilme sağlar,

b.Kazançlar

1.Yükselmiş Gelirler


·        Yeni pazar tabakalarının tanınmasında ve kavranmasında artış

·        Var olan Pazar tabakalarında up-selling,cross-selling yada re-selling’i mümkün kılmak

·        Yüksek orandaki yeniden satınalma sayesinde toplam müşteri hayat zamanını maximize etmek

·        İade oranlarında düşüş ve müşteri ihtiyaçlarıyla teklifler arasında daha iyi eşleşme

·        Fiyat teşviklerini ve kampanyaları optimize etmek

·        Optimal fiyatlar sayesinde karda gelişme

·        Satıcıların ve kanal partnerlerinin satış yapmasını kolaylaştırma



2.Alt-Sınır Değerlerinde Dağıtım

·        Daha iyi tahmin ve hazırlık sayesinde düşürülmüş satış stoku maliyetleri

·        Optimize edilmiş yerine getirme sayesinde düşürülmüş lojistik harcamaları

·        Daha fazla fiyat verimli sipariş yönetimi prosesleri

·        Daha fazla fiyat verimli servis varlıkları yönetimi
·        Etkili olmayan pazarlama programları yüzünden boşa giden pazarlama maliyetlerinden kaçınmak

[Resim: crmbos-400x400.jpg]
Son Düzenleme: 25.03.2019, 13:04, Düzenleyen: Ramazan.






Hızlı Menü:


Konu ile Alakalı Benzer Konular
Konular Son Yorum
[Resim: genel-muhasebe_w460_h300.jpg] Muhasebenin gelişimi ve Muhasebenin bölümleri (TARİHÇE) 22.04.2024, 12:26
Son Yorum: Robertnet
[Resim: irket-sreleri-ve-erp-modlleri-www.mavvo....9x1256.jpg] Erp Modülleri Nelerdir? ERP Modülleri İşlevleri Nelerdir? 17.04.2024, 22:40
Son Yorum: Robertnet
[Resim: 1280-uX10_cover.jpg] Apple TV+'a Türkiye şoku! 26.03.2019, 19:05
Son Yorum: CemilBeyX
[Resim: 202.jpg?fit=570%2C380] Finans Fonksiyonları 26.03.2019, 14:14
Son Yorum: CemilBeyX

Konuyu Okuyanlar:
1 Ziyaretçi