ERP Forum Üye Ol

Müşteri Odaklılık Nedir? (CRM)


  • Derecelendirme: 0/5 - 0 oy


Bu Konu Toplamda 12242 Kez Görüntülendi.

25.03.2019, 12:54 #1
Ramazan Moderatör
*****
Müşteri Odaklılık Nedir? (CRM)

Gelişen ve yaygınlaşan teknoloji,ticaret ve hizmet sektöründe rekabet parametrelerini de değiştirmiştir.Ucuzluk ve verimlilik anne Faktör olmaktan çıkmış ve firmalar arası rekabetin hedefine müşterinin kendi kendisi konmuştur.Yakın 5 yılda müşteriler,istihlak konusundaki kararlarını verirken her Sene bir önceki yıla göre 2 kat henüz fazla bilgiyi değerlendirecekler.Önümüzdeki beş seneden sonra ise bu bilginin üssel olarak artış göstereceği değerlendirilmektedir.2005’li senelerin en popüler şirket tiplerinden birisinin Müstahsil ve hizmet sağlayıcılara yalnızca tüketici eğilimleri değil,geleceğe yönelik projeksiyonlar yapabilen dinamik tüketici profilini sunabilen şirketler olması beklenmektedir.
Geleceğin organizasyonlarında alıcı odaklılık,işi pazarda yapabilmeye sürek faktörün  ön şartı olarak kabul edilmektedir.hem de bazılarına göre,yegane çalışma ruhsatıdır.Organizasyonlar,fiil ve faaliyetleri ile müşterilerine harbi manada odaklandıklarını işaret etmek zorundadırlar.
20.yüzyılın klasik organizasyonlarında rastgele bir istihsal süreci,üretimin planlanması ile başlar.Yarın Mevcut olmayı düşünen organizasyonlar ise müşterinin eğilimini ve ürüne yapacağı katkıyı proaktif bir yaklaşımla araştırarak sürece başlamalıdırlar.
alıcı odaklılık kağıt üzerinde kalmamalı,ürünün gelişimini alıcı beklentileri tayin etmelidir.Bunun ise bir aşama ötesi,organizasyon tarafından alıcı beklentilerinin trendleri henüz Evvel tahmin ederek müşteriye karar vermesi ile alakadar yönlendirmeler yapılabilmesidir.
alıcı odağı bir niyeti ifadesidir.Organizasyonun durağanlığa karşı çıktığı,Yepyeni İdare disiplini ve kavramlarını kucaklamaya Amade olduğu anlamındadır.Ayrı olarak en iyi organizasyonlar tarafından benimsenmiştir.Ayrı olarak müşterilere en iyi hizmeti vermeyi ve işleri bir seferde doğru yapmayı sağlayacak Yepyeni sistem ve anlar yaratma mananına gelir.
alıcı odaklılık,devrimsel değil evrimsel bir süreçtir.fazla fazla İtina, çaba ve sabır ister.Sürece tam Yargıç olmayı ve müşteriyi çalışan olarak algılamayı Lüzumlu kılar.alıcı odaklılık,somut bir kavram olmaktan ziyade,optimum performans ve yüksek başarıya ulaşmaya yönelik bir yaklaşım,bir fikir şeklidir.Müşteriyi yaptığımız ve yapmayı düşündüğümüz faaliyetlerin Esas emeli olarak algılarsak galiba alıcı odaklılığın ne kadar kolay,hem de ne kadar kompleks  olabildiği ile alakadar fikir sahibi oluruz.

Müşteri odaklılık,herhangi bir şirketin fonksiyonlarında müşteriyi ön plana çıkarma felsefesidir.Müşteri odaklı bir kurumda;

1.      Müşteri en önemli bir öz varlıktır
2.      Müşteri kurumun öncelikleri arasında en önde gelir
3.      Kurumun yapılanması,işleyişi,hedefleri,temel stratejileri ve rekabet modelleri müşteri üzerine kurulmuştur.

[Resim: crm-nedir.gif]
Son Düzenleme: 25.03.2019, 12:55, Düzenleyen: Ramazan.






Hızlı Menü:


Konu ile Alakalı Benzer Konular
Konular Son Yorum
[Resim: genel-muhasebe_w460_h300.jpg] Muhasebenin gelişimi ve Muhasebenin bölümleri (TARİHÇE) 22.04.2024, 12:26
Son Yorum: Robertnet
[Resim: irket-sreleri-ve-erp-modlleri-www.mavvo....9x1256.jpg] Erp Modülleri Nelerdir? ERP Modülleri İşlevleri Nelerdir? 17.04.2024, 22:40
Son Yorum: Robertnet
[Resim: 1280-uX10_cover.jpg] Apple TV+'a Türkiye şoku! 26.03.2019, 19:05
Son Yorum: CemilBeyX
[Resim: 202.jpg?fit=570%2C380] Finans Fonksiyonları 26.03.2019, 14:14
Son Yorum: CemilBeyX

Konuyu Okuyanlar:
1 Ziyaretçi