Kurumsal kaynak planlama (ERP) yazılımı, iş süreçlerini finans, insan kaynakları, tedarik, dağıtım ve diğer departmanlar arasında standartlaştırır, kolaylaştırır ve birleştirir.
Müşteri İlişkileri Yönetimi (CRM), tüm şirketinizin ilişkilerini ve müşterilerinizle ve potansiyel müşterilerinizle etkileşimlerini yönetmek için kullanılan bir stratejidir. Karlılığınızı arttırmanıza yardımcı olur.
Dışarıdan bakıldığında, ERP ve müşteri ilişkileri yönetimi (CRM) sistemleri benzer görünebilir, ancak amaç doğrultusunda birbirlerinden ayrılırlar. Doğası gereği her şeyi kapsayan ERP sistemleri, çoğu kez CRM sistemlerinin işlevselliğini, siparişlerle ilgili kişileri ve ayrıntıları ele almayı üstlenir; ancak CRM sistemleri müşteri bilgilerini çeşitli kaynaklardan bağlamak için daha nokta atışı bir platform sağlar. CRM sistemleri, esas olarak, müşteriyle yüz yüze olan satış ve destek kuruluşları tarafından kullanılmaktadır, ancak siparişlerin gerçekleştirilmesi ve yerine getirilmesi için gerçek bir iş yapmamaktadır.
Müşteri İlişkileri Yönetimi (CRM), tüm şirketinizin ilişkilerini ve müşterilerinizle ve potansiyel müşterilerinizle etkileşimlerini yönetmek için kullanılan bir stratejidir. Karlılığınızı arttırmanıza yardımcı olur.
Dışarıdan bakıldığında, ERP ve müşteri ilişkileri yönetimi (CRM) sistemleri benzer görünebilir, ancak amaç doğrultusunda birbirlerinden ayrılırlar. Doğası gereği her şeyi kapsayan ERP sistemleri, çoğu kez CRM sistemlerinin işlevselliğini, siparişlerle ilgili kişileri ve ayrıntıları ele almayı üstlenir; ancak CRM sistemleri müşteri bilgilerini çeşitli kaynaklardan bağlamak için daha nokta atışı bir platform sağlar. CRM sistemleri, esas olarak, müşteriyle yüz yüze olan satış ve destek kuruluşları tarafından kullanılmaktadır, ancak siparişlerin gerçekleştirilmesi ve yerine getirilmesi için gerçek bir iş yapmamaktadır.